Afspraak maken of wijzigen?
Bel Rita: 0597 612 400

 

Heeft u een vraag? Neem gerust contact met ons op!

Huisregels, privacy en betaling

Afspraken maken en afzeggen

  • Bij voorkeur kunt u telefonisch een afspraak maken op maandag-, dinsdag-, donderdag- of vrijdagochtend tussen 7.45 en 12.00 uur. Onze praktijkassistente helpt u dan verder. Buiten deze tijden kunt u een bericht achterlaten op onze voicemail, email of deze deponeren in onze brievenbus. Uw vraag wordt dan z.s.m. maar altijd binnen 1 werkdag beantwoord.
  • U maakt een vervolgafspraak met de behandelend fysiotherapeut. Neem bij iedere vervolgafspraak daarom uw afsprakenkaart mee.
  • Bent u ziek of verhinderd? Zeg dan uiterlijk 24 uur van tevoren uw afspraak af. Dat kan per mail of telefoon. Afspraken die niet op tijd zijn afgezegd kunnen in rekening worden gebracht (75% van het geldende behandeltarief).

Eerste afspraak en inschrijven bij Fyzigo

  • Als u voor het eerst bij ons in de praktijk komt, nemen we uw persoonlijke gegevens door. We willen ook graag weten hoe u verzekerd bent. Neem daarom altijd uw verzekeringsgegevens en een geldig identiteitsbewijs mee.
  • Iedereen mag zelf een fysiotherapeut kiezen. Wel heeft iedere therapeut een eigen specialisatie. Vraag daarnaar en geef aan wanneer u een doorverwijzing heeft of op zoek bent naar een specifieke specialisatie.
  • Verhuist u? Verandert er iets in uw verzekering? Geef wijzigingen zo snel mogelijk aan ons door.

In de fysiotherapiepraktijk

  • Bent u te vroeg? In de wachtkamer kunt u rustig wachten. De fysiotherapeut haalt u op zodra het tijd is. Als u 10 minuten na het verstrijken van het tijdstip van uw afspraak onverhoopt niet bent opgehaald, geef dat even bij ons aan.
  • Voor het oefenen in de oefenzaal is het handig om makkelijke kleding aan te trekken, bijvoorbeeld een trainingsbroek en T-shirt. Draag het liefst sportschoenen met schone zolen.
  • Neem voor uw eigen hygiëne en die van andere cliënten altijd een grote en een kleine handdoek mee. In de oefenzaal hangt desinfectiemiddel dat u, als u dat prettig vindt, kunt gebruiken voor de apparaten.
  • We gaan ervan uit dat u aandacht besteedt aan uw persoonlijke hygiëne voordat u een bezoek brengt aan onze praktijk. U kunt na afloop bij ons in de praktijk douchen.

Als de behandeling is gestopt

  • Na een behandelserie sturen wij een behandelverslag naar uw huisarts of verwijzer. Wilt u dat niet? Dan kunt u dat aangeven.
  • Als de behandeling is gestopt, krijgt u een vragenlijst van Qualizorg over onze dienstverlening. De gegevens worden anoniem verwerkt en zijn bedoeld om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Wilt u liever niet meedoen? Geef dat bij ons aan, dan ontvangt u de vragenlijst niet.

Stagiaire

  • Onze praktijk leidt ook toekomstige fysiotherapeuten op. Zij kijken mee met een behandeling en mogen zich fysiotherapeutische vaardigheden eigen maken onder toezicht van een ervaren therapeut. Als u dat niet prettig vindt, kunt u dat altijd bij ons aangeven.

Privacy

  • Om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren, houden we een registratie van uw medische en administratieve gegevens bij. Op deze registratie is de Wet op de bescherming van persoonsgegevens (Wbp) van toepassing. Wij zullen nooit zonder uw toestemming gegevens met anderen delen.

Betaling en vergoeding

  • In de regel vergoeden de meeste verzekeraars een aantal behandelingen voor fysiotherapie vanuit de aanvullende verzekering. Voor kinderen tot 18 jaar is er een vergoeding van maximaal 18 keer vanuit het basispakket. Voor mensen met een chronische aandoening geldt een vergoeding vanaf de 21ste behandeling vanuit het basispakket. Informeer bij u zorgverzekeraar of kijk op www.zorgkiezer.nl hoe het in uw situatie is geregeld. Of vraag het onze praktijkassistente, die weet meestal ook hoe het zit.
  • Als uw verzekering de behandelingen vergoedt, dan declareren wij deze rechtstreeks bij de zorgverzekeraar. Bent u niet (volledig) verzekerd, dan is het mogelijk dat u van ons – of de zorgverzekeraar – een nota ontvangt.
  • U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de kosten van de behandelingen, ook als de verzekering ze vergoedt.
  • Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum.
  • Hebt u vragen over uw factuur? Zijn er problemen met de betaling of is er iets onduidelijk? Neem dan contact met ons op.

Als u meerdere zorgverleners heeft

  • Gaat u (ook) naar een andere therapeut of zorgverlener? Geef dit aan ons door zodat we onze behandeling beter kunnen afstemmen.
  • Het is mogelijk dat u behoefte hebt aan contact met uw huisarts of specialist als u bij ons in behandeling bent. Geef dat aan ons door. We zorgen dan voor het benodigde verslag voor uw huisarts of specialist.

Klachten en klachtenprocedure

  • Hebt u een klacht of opmerking? Bespreek die allereerst met uw eigen therapeut. Op die manier kunnen we zo snel mogelijk een oplossing vinden.
  • Mocht uw klacht niet bespreekbaar zijn met uw eigen fysiotherapeut of vindt u de geboden oplossing onvoldoende, dan zijn de andere fysiotherapeuten bereid om te bemiddelen.
  • Bent u nog steeds ontevreden? Dan kunt u uw klacht indienen bij Secretaris Klachtencommissie KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort. De folder ‘Een klacht over uw fysiotherapeut’ vindt u in de wachtkamer of als download op onze website.