Afspraken maken en afzeggen

  • Bij voorkeur kunt u telefonisch een afspraak maken op van maandag t/m vrijdag in de ochtend. Onze praktijkassistentes helpen u dan verder. Buiten deze tijden zijn we beperkt bereikbaar en kunt u een bericht achterlaten op onze website, WhatsApp, voicemail, email of deze deponeren in onze brievenbus. Uw vraag wordt dan zo snel mogelijk, maar altijd binnen 1 werkdag, beantwoord.
  • U maakt een vervolgafspraak met de behandelend fysiotherapeut. Fyzigo bevestigd de afspraak ook per email, of desgewenst krijgt u een afspraken kaartje mee.
  • Bent u verhinderd? Zeg dan uiterlijk 24 uur van tevoren uw afspraak af. Dat kan per email of telefoon. Afspraken die niet op tijd zijn afgezegd kunnen in rekening worden gebracht (75% van het geldende behandeltarief).

Eerste afspraak en inschrijven bij Fyzigo

  • Als u voor het eerst bij ons in de praktijk komt, nemen we uw persoonlijke gegevens door, neem daarom een geldig identiteitsbewijs mee.
  • Neem een eventuele verwijsbrief of relevante medische informatie mee bij uw aanmelding of eerste afspraak.
  • Iedereen mag in principe zelf een fysiotherapeut kiezen. Echter iedere therapeut heeft zo zijn eigen specifieke competentie en/of specialisatie. Om optimaal aan uw hulpvraag te kunnen voldoen kan het dus zijn dat u bij een of meerdere van onze fysiotherapeut specialisten onder behandeling komt. Ons streven is dat u reeds bij het eerste contact, bij de voor uw hulpvraag meest passende therapeut terecht komt.

In de fysiotherapiepraktijk

  • Bent u te vroeg? Neemt u dan gerust een kopje koffie, thee of water in onze wachtkamer. Er is tevens recente lectuur aanwezig. De fysiotherapeut haalt u op zodra het tijd is. Als u 10 minuten na het verstrijken van het tijdstip van uw afspraak onverhoopt niet bent opgehaald, geef dat even bij ons aan.
  • Voor het oefenen in de oefenzaal is het raadzaam om makkelijke kleding aan te trekken, bijvoorbeeld een trainingsbroek en T-shirt. Draag bij voorkeur sportschoenen, maar in ieder geval schoenen met schone zolen.
  • Neem voor uw eigen hygiëne en die van andere cliënten altijd een handdoek mee. Als u deze vergeten hebt dan kunt u een handdoek van ons gebruiken.
  • Wij verzoeken u voor en na het sporten uw handen te wassen en de handvatten van de toestellen te reinigen met de daarvoor aanwezige desinfecterende doekjes. U kunt zowel in de wachtkamer, kleedruimte als in de oefenzaal uw handen wassen en / of desinfecteren.
  • We gaan ervan uit dat u aandacht besteedt aan uw persoonlijke hygiëne voordat u een bezoek brengt aan onze praktijk. U kunt na afloop bij ons in de praktijk douchen. Verzorgingsproducten zijn in de kleedkamers voorhanden evenals handdoeken.
  • U heeft bij ons gratis de beschikking over een elektronische locker voor het veilig opbergen van uw persoonlijke eigendommen. Het meenemen van pesoonlijke eigendommen in de oefenzaal is dan ook niet wenselijk.

Als de behandeling is gestopt

  • Na een behandelserie sturen wij een behandelverslag naar uw huisarts of verwijzer. Wilt u dat niet? Dan kunt u dat aangeven.
  • Als de behandeling is gestopt, krijgt u een vragenlijst van Qualizorg over onze dienstverlening. De gegevens worden anoniem verwerkt en zijn bedoeld om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Wilt u liever niet meedoen? Geef dat bij ons aan, dan ontvangt u de vragenlijst niet.

Stagiaire

  • Onze praktijk leidt ook toekomstige fysiotherapeuten op. Zij kijken mee met een behandeling en mogen zich fysiotherapeutische vaardigheden eigen maken onder toezicht van een ervaren therapeut. Als u dat niet prettig vindt, kunt u dat altijd bij ons aangeven.

Privacy

  • Om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren, houden we een registratie van uw medische en administratieve gegevens bij. Op deze registratie is de Wet AVG en de wet WGBO van toepassing.

Als u meerdere zorgverleners heeft

  • Gaat u (ook) naar een andere therapeut of zorgverlener? Geef dit aan ons door zodat we onze behandeling beter kunnen afstemmen.
  • Het is mogelijk dat u behoefte hebt aan contact met uw huisarts of specialist als u bij ons in behandeling bent. Geef dat aan ons door. We zorgen dan voor het benodigde verslag voor uw huisarts of specialist.

Wijzigingen

  • Verhuist u? Verandert er iets in uw verzekering? Geef wijzigingen zo snel mogelijk aan ons door.